Przepuklina

Dzisiaj napiszę o bardzo ważnej kwestii, a mianowicie chodzi o DYSKOPATIE. Jak widać na załączonym obrazku, rozróżniamy kilka etapów postępowania uszkodzeń „dyskowych”.

Pierwszy etap DEGENERACJA – czyli nic innego jak lekkie zmiany wewnątrz dysku. Na tym etapie nie dostrzeżemy zmian w zdjęciu MRI (rezonansu magnetycznego). Natomiast objawy bólowe już mogą powstawać.

Kolejnym etapem jest PROTRUZJA (bardziej pospolite nazewnictwo to WYPUKLINA). Czyli tutaj już możemy dostrzec w obrazie MRI pierwsze zmiany, a jest to delikatne uwypuklenie się krążka międzykręgowego do kanału kręgowego. Ten etap może już dawać dolegliwości bólowe mocniejsze i dodatkowo promieniujące do kończyn.

Trzecim etapem jest EKSTRUZJA (pospolicie przepuklina) w której dochodzi do przerwania ciągłości pierścienia włóknistego. Tutaj dochodzi bardzo często do tak zwanych ataków „rwy kulszowej” gdzie człowiek po prostu nie może się podnieść z łóżka, ponieważ jest tak duży ból.

Ostatnim etapem jest SEKWESTRACJA – na załączonym obrazku nie jest pokazane, natomiast jest to oderwanie się jądra miażdżystego od krążka międzykręgowego i dostanie się go do kanału kręgowego. Tutaj może dochodzić do olbrzymich dolegliwości bólowych ale i objawów neurologicznych jak opadające stopa lub nietrzymanie moczu i stolca. Takie objawy są bezwzględnym wskazaniem do natychmiastowej operacji. Sekwestracja, nie zawsze daje tak mocne objawy. Może dawać łagodniejsze, a pierwszym etapem jej powstawania świadczyć może ból kręgosłupa przy odruchu kichnięcia lub kaszlnięcia.

Moi drodzy – są to ważne sprawy, nie lekceważcie objawów bólowych kręgosłupa. Pójdźcie do fizjoterapeuty, określi Wam plan leczenia i wyjaśni na czym będzie ono polegało.

Jeśli szukacie porady, leczenia lub po prostu dobrego słowa
dzwońcie pod nr 516-838-193. Pamiętajcie, że to my przyjedziemy do Was, nie musicie się o nic martwić!

Obsługujemy mobilnie takie miasta/wsie jak: Żukowo, Kartuzy, Banino, Pępowo, Chwaszczyno, Glincz, Borowo, Borkowo, Lniska, Leźno, Niestępowo, Przyjaźń, Czaple, Skrzeszewo Żukowskie, Miszewo, Miszewko, Małkowo, Rębiechowo oraz inne przyległe im miejscowości.

Napisał dla Was,

mgr Paweł Kobierski