Ostroga piętowa.

Dzisiaj na tapetę wjeżdżają OSTROGI PIĘTOWE!

ZAPRASZAMY DO CZYTANIA!

Zacznijmy od przestudiowania sobie czym ta ostroga tak naprawdę jest!

Sama ostroga piętowa jest to narośl (zwyrodnienie) na powięzi podeszwowej stopy, która powstaję od pięty w stronę palców (ostroga piętowa dolna) lub od pięty w stronę łydki (ostroga piętowa górna). Fachowo ostrogę piętową powinno nazywać się zapaleniem rozcięgna (lub jeszcze bardziej fachowo powięzi ) podeszwowego, natomiast wszyscy medycy korzystają z terminu „Ostroga piętowa”. Generalnie tak jest, że ostroga narasta (dołączone zdjęcie RTG) tym bardziej im więcej eksploatujemy swoją stopę w sposób nieprawidłowy. Ostra wtedy drażni powięź podeszwową, a potem powstaje stan zapalny. Natomiast czasami bywa, że najpierw pojawia się ostry stan zapalny (później przechodzi w przewlekły) i jeśli zrobimy zdjęcie RTG to nie będzie nic widać – powierzchnia kości piętowej będzie gładka, ponieważ „ostroga” się jeszcze nie wytworzyła – tutaj można szybko zadziałać aby do tego nie doszło.

Kiedy już mniej więcej wyjaśniłem to możemy przejść do objawów!

Po pierwsze ból pięty, który pojawia się podczas chodzenia – najczęściej gdy stawiamy pierwsze kroki po przerwie w chodzeniu (najczęściej po przebudzeniu lub dłuższym siedzeniu), natomiast później ten ból mija po kilku krokach,

Po drugie ból może pojawiać się punktowo lub obejmować całą stopę – wtedy potrzebna jest staranne zdiagnozowanie problemu,

Po trzecie – jeśli pacjent zbagatelizuje problem ból będzie nie do zniesienia i będzie nam towarzyszył praktycznie cały czas,

Po czwarte ból pojawia się podczas długich spacerów lub większych aktywności fizycznych,

po piąte pacjent może mieć problemy ze staniem na palcach.

Skoro znamy już objawy to poznajmy również przyczyny powstawania tej nieszczęsnej OSTROGI! długotrwałe przebywanie w pozycji stojącej lub siedzącej (praca na taśmie, lub przy komputerze), nadmierna masa ciała, powodująca duże obciążenie stóp (tutaj najczęściej osoby chcące szybko schudnąć poprzez duży wysiłek fizyczny), noszenie źle dobranego obuwia, szczególnie za dużego (dochodzi do przykurczania palców), uprawianie sportów, które bardzo mocno obciążają stopę (najczęściej dlatego, że sportowcy nie korzystają z ćwiczeń oraz porad fizjoterapeutów lub trenerów medycznych dotyczących treningu) zmiany zwyrodnieniowe zachodzące wraz z wiekiem (najczęściej osoby starsze), niedoleczenie urazu, które wymusza nienaturalne ułożenie i obciążanie stopy (najczęściej skręcenie st. skokowego albo uraz kolana lub biodra).

Teraz do sedna! Jak leczyć:

• Właściwym leczeniem jest przede wszystkim:
  • specjalistyczna terapia manualna stawów i mięśni,
  • masaż tkanek głębokich,
  • ćwiczenia medyczne,
  • zalecenia autoterapii w domu,
  • wkładki ortopedyczne,
  • fala uderzeniowa,
  • Zapisów można dokonywać poprzez nr tel. 516-838-193
    Wystarczy zadzwonić, a zjawimy się u Ciebie w domu!

Obsługujemy mobilnie takie miasta/wsie jak: Żukowo, Kartuzy, Banino, Pępowo, Chwaszczyno, Glincz, Borowo, Borkowo, Lniska, Leźno, Niestępowo, Przyjaźń, Czaple, Skrzeszewo Żukowskie, Miszewo, Miszewko, Małkowo, Rębiechowo oraz inne przyległe im miejscowości.